15.05.2013 zakończono zasadniczą część remontu drogi startowej lotniska Warszawa Modlin - układanie nawierzchni na dwóch progach drogi startowej.
Rozpoczęły się już prace wykończeniowe, polegające na montażu oświetlenia nawigacyjnego oraz malowaniu oznaczeń na drodze startowej.
Rozpoczęły się już prace wykończeniowe, polegające na montażu oświetlenia nawigacyjnego oraz malowaniu oznaczeń na drodze startowej.
W drugiej połowie czerwca nastąpią odbiory przez WINB oraz ULC, po których lotnisko Warszawa Modlin uzyska ponownie zdolność operacyjną do przyjmowania dużych samolotów pasażerskich.
Do połowy czerwca należy spodziewać się decyzji dwóch wcześniej operujących z Modlina przewoźników:
Wizzair'a oraz Ryanair'a co do terminu powrotu na lotnisko w Modlinie.
Obaj przewoźnicy przenieśli wszystkie loty na lotnisko Chopina w Warszawie, jednak obaj deklarują powrót do Modlina po zakończeniu tam napraw.
- Obie linie nie wykluczają wcześniejszego powrotu na nasze lotnisko.
Rozmawiamy z nimi na ten temat. Kiedy będzie już wszystko gotowe, zaprosimy przewoźników, żeby naocznie przekonali się, że pas jest gotowy - mówi Piotr Okienczyc - Prezes spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa Modlin.
Władze lotniska w Modlinie rozmawiają też z nowymi przewoźnikami.
Rozmowy podobno są zaawansowane ale jest jeszcze zbyt wcześnie aby ogłaszać ich szczegóły.
Jedną ze spraw, które na pewno interesują przewoźników, jest termin uruchomienia w Modlinie systemu ILS, który wspomaga pilotów przy lądowaniach w warunkach ograniczonej widoczności.
Na lotnisku są już odpowiednie urządzenia, jednak do uzyskania pełnej funkcjonalności ILS potrzebuje oblotów i kalibracji.
Testy zaplanowane są na początek czerwca i potrwają ok. 2 miesięce, co oznacza, że samoloty będą mogły korzystać z ILS wraz z rozpoczęciem jesieni.
Dzięki uruchomieniu ILS CAT I piloci lądujący w Modlinie będą mogli zejść na wysokość 200 stóp (60m) nad poziom lotniska aby podjąć decyzję o lądowaniu. Obecnie minimum wynosi ponad 400 stóp.
Do połowy czerwca należy spodziewać się decyzji dwóch wcześniej operujących z Modlina przewoźników:
Wizzair'a oraz Ryanair'a co do terminu powrotu na lotnisko w Modlinie.
Obaj przewoźnicy przenieśli wszystkie loty na lotnisko Chopina w Warszawie, jednak obaj deklarują powrót do Modlina po zakończeniu tam napraw.
- Obie linie nie wykluczają wcześniejszego powrotu na nasze lotnisko.
Rozmawiamy z nimi na ten temat. Kiedy będzie już wszystko gotowe, zaprosimy przewoźników, żeby naocznie przekonali się, że pas jest gotowy - mówi Piotr Okienczyc - Prezes spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa Modlin.
Władze lotniska w Modlinie rozmawiają też z nowymi przewoźnikami.
Rozmowy podobno są zaawansowane ale jest jeszcze zbyt wcześnie aby ogłaszać ich szczegóły.
Jedną ze spraw, które na pewno interesują przewoźników, jest termin uruchomienia w Modlinie systemu ILS, który wspomaga pilotów przy lądowaniach w warunkach ograniczonej widoczności.
Na lotnisku są już odpowiednie urządzenia, jednak do uzyskania pełnej funkcjonalności ILS potrzebuje oblotów i kalibracji.
Testy zaplanowane są na początek czerwca i potrwają ok. 2 miesięce, co oznacza, że samoloty będą mogły korzystać z ILS wraz z rozpoczęciem jesieni.
Dzięki uruchomieniu ILS CAT I piloci lądujący w Modlinie będą mogli zejść na wysokość 200 stóp (60m) nad poziom lotniska aby podjąć decyzję o lądowaniu. Obecnie minimum wynosi ponad 400 stóp.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz