niedziela, 25 sierpnia 2013

Lotnisko Modlin wciąż czeka na przewoźników...

Minęły już dwa miesiące od zakończenia remontu drogi startowej lotniska Warszawa Modlin. Choć od 3 lipca lotnisko jest otwarte i gotowe na obsługę dużych samolotów pasażerskich - na wyremontowanej drodze startowej wylądowało zaledwie kilka charterów.
Obie linie lotnicze, wcześniej operujące w Modlinie startują i lądują na lotnisku Chopina w Warszawie, przyczyniając się tym samym do rekordowych wyników statystycznych i finansowych tego lotniska.





Wizzair zapowiedział, że pozostaje na lotnisku Chopina w Warszawie co jest zgodne z nową strategią węgierskiego przewoźnika, aby unikać bezpośredniej konkurencji z Ryanairem i otwierać się na wschodnie kierunki. Dodatkowym argumentem dla Wizz'a były zniżki w opłatach lotniskowych, zaoferowane przez spółkę PPL, właściciela lotniska Chopina w Warszawie oraz współudziałowca lotniska w Modlinie.

Ryanair ogłosił, że przedłuża swoją obecność na Okęciu do 26 października 2013 i wciąż negocjuje warunki powrotu na lotnisko w Modlinie. Z ostatnich informacji wynika, że strony były bliskie porozumienia, dzięki któremu samoloty Ryanair'a zawitałyby do Modlina 3 września, ale zamiast ogłoszenia tej informacji strona irlandzka zażądała kolejnych zapisów w umowie, które jak mówi Marek Miesztalski, przewodniczący Rady Nadzorczej spółki MPL Warszawa Modlin są niezgodne z polskim prawem.

Zarząd podwarszawskiego portu lotniczego prowadzi również rozmowy z innymi przewoźnikami niskokosztowymi oraz charterowymi, jednak jak na razie nie doprowadziły one do zawarcia konkretnych umów.
Warto podkreślić, że 28.08 powinny zakończyć się testy systemu ILS, który od września będzie pomoże pilotom bezpiecznie wylądować, jeśli podstawa chmur będzie co najmniej na wysokości 60 m, a widzialność na pasie co najmniej 600 m. Tego samego dnia rozpocznie się kolejny etap testów - do kategorii CAT II, która pozwoli na lądowania przy jeszcze gorszych warunkach pogodowych.

We wrześniu spółka zamierza skierować do sądu pozwy wobec firmy ERBUD S.A. która była wykonawcą podczas budowy drogi startowej lotniska w Modlinie oraz wobec firmy Bud-Invent, inwestora zastępczego przy budowie lotniska w Modlinie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz