środa, 24 sierpnia 2011

Kilka cytatów z kolejnego wywiadu z Zarządem MPL Warszawa Modlin

O usługach na terenie terminala:
Nasz port będzie miał skromniejszy wachlarz usług niż np. Lotnisko Chopina. Mamy za zadanie stworzyć dobre warunki obsługi pasażerów i samolotów za jak najniższą cenę, a to oznacza, że musimy zrezygnować z usług ponadstandardowych takich jak np. rękawy, którymi można bezpośrednio z terminala wejść na pokład samolotu czy też salony executive lounge. Terminal pasażerski ma być funkcjonalny, a nie luksusowy. Planujemy umożliwić dostęp do sieci internetowej poprzez Wi-Fi, ponieważ zdajemy sobie sprawę z wagi tej usługi w dzisiejszym czasach np. w zakupie biletu. Również dostęp do gniazdek elektrycznych jest rozważany. W strefie komercyjnej terminala planujemy umiejscowienie zarówno sklepów, jak i baru, czy restauracji tak, że każdy pasażer będzie miał możliwość nabycia stosownego rodzaju posiłków i przekąsek.
 
O możliwości lądowania dużych samolotów np. Boeinga 787 "Dreamliner":
Długość drogi startowej na lotnisku w Modlinie wynosi 2 500 m. Na takim pasie mogą wylądować i wystartować wszystkie samoloty z kodu C, czyli takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 ,a także wszystkie mniejsze. Dreamliner jest samolotem typu Boeing 787 – kodu E. Tak duży samolot nie będzie mógł u nas wylądować. W przyszłości planujemy przedłużenie drogi o 300 metrów, co umożliwi operacje lotnicze nawet największym maszynom.

O zagrożeniu dla samolotów ze strony ptaków oraz często występującej mgły:
Wbrew pozorom, wynikającym z usytuowania w „widłach” dwóch rzek, statystyki meteo pokazują, że ilość mgieł na naszym lotnisku w ciągu roku nie przekracza przeciętnej. ILS CAT II będzie zainstalowany, ponieważ chcemy, by operacje lotnicze mogły odbywać się bez przeszkód każdego dnia roku, tak aby nie dochodziło do odwoływania lotów i kłopotów dla pasażerów.
Jeżeli chodzi o ptaki, to nie ma ich w Modlinie więcej niż na innych polskich lotniskach, co potwierdzają prowadzone przez nas badania ornitologiczne. Nie oznacza to, że lekceważymy zagrożenie. Wprost przeciwnie, z całą powagą potraktowaliśmy wskazania ekologów i oprócz standardowych zabezpieczeń stosowanych na całym świecie, jako jedyny port lotniczy w kraju, będziemy u nas stosować specjalny „ptasi” radar. Jego zadaniem będzie wczesne wykrywanie zbliżających się do lotniska ptaków.

O możliwości obserwowania i fotografowania samolotów:
Jesteśmy otwarci na nawiązanie współpracy ze spotterami. Chętnie pomyślimy o wspólnym spotkaniu, by poznać ich oczekiwania i wyznaczyć wygodne dla nich i bezpieczne miejsce do fotografowania oraz zasady współpracy. 

Trzy powody, dla których pasażer wybierze Modlin, a nie Okęcie:
- cena za obsługę na lotnisku oraz inne usługi towarzyszące,
- dostęp do nowych kierunków i przewoźników lotniczych,
- łatwość dojazdu do lotniska.


całość wywiadu na portalu fly4free.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz