Przedstawiciele spółki Port Lotniczy Modlin i Urzędu Marszałkowskiego podpisali wczoraj umowę z Pekao SA. Bank zabezpiecza emisję obligacji wartych 150 mln zł na zakończenie budowy.
Przy tej okazji dowiedzieliśmy się o postępach w budowie lotniska oraz stopniu zaawansowania rozmów z przewoźnikami.
Lotnisko Warszawa/Modlin zmienia się niemal każdego dnia. Część lotnicza portu jest już na ukończeniu. Gotowa jest droga startowa o długości 2 500 m wraz z systemem odwadniającym. Roboty prowadzone są
jeszcze na drogach kołowania i drogach technicznych lotniska. Terminal jest już obiektem zamkniętym. Trwa jego wykańczanie i wyposażanie m.in. montowany jest system bagażowy i pierwsze stanowiska check-in. Prowadzone są odbiory kilku obiektów m.in. głównego punktu kontroli i budynków biurowych. Do końca zbliżają się też roboty budowlane dróg dojazdowych i parkingów. Dokonywane są zakupy sprzętu i wyposażenia lotniska.
W ramach ustalonego z UEFA podziału zadań podczas Euro 2012 Lotnisko Chopina przejmie przejmie
większość ruchu do Warszawy. Modlin dostanie tzw. ruch general aviation, czyli małe maszyny biznesowe.
– Pierwsze regularne loty rejsowe powinny zacząć się w lipcu. Ale zdolność operacyjną osiągniemy już podczas Euro 2012. Wtedy odprawimy pierwszych pasażerów – twierdzi prezes spółki PL Modlin Piotr Okienczyc.
– Mamy dużo zapytań z Rosji w sprawie lądowań i startów w Modlinie w dni meczów ich reprezentacji na Stadionie Narodowym. Niektórzy występują o zgodę na podstawienie limuzyn bezpośrednio na płytę, z wcześniejszą odprawą na pokładzie samolotu – ujawnia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz