niedziela, 29 lipca 2012

Pierwsze podsumowanie...

Minęło już 14 dni od komercyjnego uruchomienia Lotniska w Modlinie. w ciągu pierwszych 10 dni działania obsłużyło ponad 46,5 tys. pasażerów i ponad 320 operacji lotniczych - poinformowali w środę w komunikacie przedstawiciele portu.
Rekord liczby odprawionych osób i rejsów padł 20 lipca. Tego dnia obsłużono 6251 podróżnych i 42 operacje lotnicze.
W pierwszych dniach niestety nie udało się uniknąć wpadek i trudności. Przez długie kolejki do odprawy kilku pasażerów nie zdążyło na samolot - finalnie polecieli z Lotniska Chopina na koszt WMI. Wystąpiły również problemy w ładowaniu bagaży - pasażerowie oczekujący już na start musieli wysiąść z samolotu aby rozpoznać swoje bagaże, gdyż okazało się, że w załadowano ich za dużo.
Wypożyczalnia samochodów Warszawa
Na terenie terminalu wciąż brakuje sklepów, kawiarni czy bankomatów. Władze lotniska zapewniają, że w ciągu najbliższych trzech tygodni to się zmieni.
– Firmom wyłonionym w przetargu, podobnie jak lotnisku, zależy na jak najszybszym uruchomieniu usług – mówi doradca zarządu portu Warszawa/Modlin Edyta Mikołajczyk.
Na lotnisku znajdą się dwa kioski, cztery sklepy oraz cztery punkty gastronomiczne. W części ogólnodostępnej znajdować się będą: kiosk, sklep i tzw. mała gastronomia. Pozostałe punkty znajdują się w strefie zastrzeżonej, czyli po odprawie bezpieczeństwa. – W punktach gastronomicznych nie będzie możliwości gotowania posiłków, będą w nich serwowane gotowe dania ciepłe i przekąski – mówi Edyta Mikołajczyk.
Wkrótce w terminalu pojawią się też bankomaty i kantor wymiany walut.

15 komentarzy:

  1. Największa porażka to stacja kolejowa w Modlinie. Poczekalnia czynna do 18tej, winda działa jak chce. Żałosne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak na serio... po co komu poczekalnia na podmiejskiej stacji kolejowej, obsługującej pociągi regionalne?

      Usuń
  2. Na razie to lotnisko jest kompletnie nieprzygotowane do obsługi pasażerów. Obsługa niekompetentna, niegrzeczna, słabo znająca język angielski.W informacji poza "nie wiem", nie można niczego więcej uzyskac. Wczoraj leciałem do Luton i lot był opóźniony ponad 5 godzin, oczywiście żadnych informacji, poza wyświetleniem na tablicy godziny odlotu, żadnego baru aby cokolwiek zjeśc. Bałagan totalny. Więcej już nie wybiorę się z Modlina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następny narzekający Polak wybiera najtańszą opcję a wymaga luksusu.

      Usuń
    2. No tak, bo na zwykłym lotnisku to jak się samolot opóźnia to zaraz pojawia się seksowna hostessa, która zdenerwowanych pasażerów przytula to swojej miętkiej piersi, głasze po główce, a dyrektor lotniska wystosowuje list z przeprosinami, pobyt w business lounge i płaci odszkodowanie 1000 EUR za straty moralne.

      Usuń
  3. A te dzieciaki co dorabiają na wakacje w informacji to tylko patrzą ile dostaną pieniędzy za udzielenie im informacji. Czy lotnisko im nie płaci?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ludzi lotnisko istnieje dopiero 2 tygodnie dajmy mu szansę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lotnisko nie jest przygotowane do obsługi pasażerów. Powinno się tam odprawiać paczki! właśnie dowiedziałam się, że mam opóźnienie do Luton. A tu ani coś zjeść, ani się czegoś napić, nie mówiąc o tym, że nie ma miejsc siedzących. No i oczywiście nikt nic nie wie. Jakbyśmy byli paczkami, a nie pasażerami. Ale oczywiście napoje zabierają przed odprawą. Tym, którzy dopuścili lotnisko do użytku życzę długiego oczekiwania na lot w takich warunkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samoloty spóźniają się na każdym lotnisku.
      Płyny powyżej 100 ml zabierają na każdym lotnisku.
      Lotnisko dopiero do otworzyli, nie dziwi, że nie ma tam jeszcze całej infrastruktury.

      Usuń
  6. Ja dzis lecę do Luton i mam nadzieję ze przynajmniej lot będzeie o czasie.
    A jest tam przynajmniej jakiś kiosk zeby gazetę i ew wode ( po odprawie ) kupić ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma i w tym problem-normalnie masakra!

      Usuń
  7. Leciałam z tego lotniska 27 lipca i również nie byłam zachwycona. Cena ceną ale ludzkie warunki powinny być zapewnione. Brak odpowiedniej wentylacji. Myślałam, że razem z mężem nas wyniosą z tego budynku zanim wsiądziemy do samolotu. Brak odpowiedniej liczby miejsc siedzących... jestem w 5 miesiącu ciąży i musiałam siedzieć pond godzinę na podłodze. Sklepy mnie nie obchodzą bo to nie jest najważniejsze..ale skoro nie zadbali o klimatyzację i nie można wnosić własnych napoi, to woda, nie tylko z kranu powinna być dostępna.
    O dojeździe lepiej nie będę mówiła..bo to już szczyt wszystkiego..brak jakichkolwiek znaków!!! (Zresztą to nie tylko tego lotniska się tyczy).
    Tym którzy przygotowywali wszystko do otwarcia, gratuluję inteligencji i braku wyobraźni. Bez zezwoleń powiesić znaki a za kilka dni je zdjąć........
    Życzę powodzenia wszystkim podróżującym.

    OdpowiedzUsuń
  8. hej a jak sie dostac na lotnisko z centrum? slyszalem o jakism autobusie bezposrednim ?

    OdpowiedzUsuń
  9. wsiąść w pociąg dojechać do stacji modlin i tam w autobus wahadłowy

    rozkłady pociagów:
    www.rozklad-pkp.pl

    Pociagi do modlina odjezdzaja albo ze stacji Warszawa Gdanska albo Warszawa Centralna / Śródmieście (jak się wpisze w wyszukiwarce centralna to i tak pokażą się pociągi ze śródmieścia, tylko trzeba uważać, by się nie zagapić i iść na właściwą stację).

    OdpowiedzUsuń
  10. Leciałem 26 lipca. Wizzaur miał kłopoty z samolotem (podobno mysz znaleźli) więc lot przesunął się z 18:25 na 23:30. Masakra.
    Smao lotnisko pozbawione klimatyzacji. Pełno much. Brakowało tylko krów i pastwiska przed wejściem. Chociaż tak długie oczekiwanie i brak jakichkolwiek "atrakcji" dla oczekujących i przede wszystkim dla dzieci to paranoja. Tak długie oczekiwanie pozwoliło obsłudze lotniska na grzebanie w nadanych bagażach. Czasy PRL'u kiedy przewalano walizki. Na lotnisku brak jest kontroli pracowników co przekłada się na złodziejstow. Radzę dobrze zabezpieczać swój bagaż. Z naszego UKRDLI.... podpaski. Tak ...podpaski i porozlewali lekarstwa dla dzieci. buractwo. Jakie lotnisko tacy ludzie. Na mojego maila w tej sprawie nikt nie raczył odpisać, co też wskazuje na brak kompetencji.
    Kolejna kwestia to dwie kasy parkingowe. Po przylocie okazało się, że czas oczekiwania w kolejce do kasy wyniósł 30 minut. Lot trwał 75minut a do kasy stałem 30. MASAKRA. Lotnisko/parking nie są przestosowane do jednoczesnej obsługi trzech - czterech samolotów. Z parkingu nie można się sprawnie wydostać a w samym terminalu panuje syf, upał, muchy. Normalnie trzeci świat. NIE POLECAM.

    OdpowiedzUsuń