Budapeszt to najważniejszy port przesiadkowy tych linii.
Loty z Okęcia będą się odbywać od 21 grudnia 2012. Zmiana na tej trasie jest następstwem wcześniejszych apeli przewoźnika do Lotniska Warszawa/Modlin, o wyeliminowanie utrudnień dla pasażerów, wynikających z braku systemu nawigacji ILS (Instrument Landing System). Przedstawiciele lotniska w Modlinie zobowiązali się do zainstalowania systemu ILS do października, jednak nadal nie jest on gotowy do użycia.
Wizz Air przyznaje, że z powodu nieodpowiedniego zarządzania Lotniska Warszawa/Modlin i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) pasażerowie spotykają się z licznymi utrudnieniami - opóźnieniami, przekierowaniami lub całkowitym odwołaniem lotów (dotyczy to już ponad 30 tysięcy pasażerów). Tej zimy, koszty związane z odszkodowaniami lub zmianami terminu lotów, szacowane są na około 8 mln zł - są one bezpośrednią konsekwencją nieprawidłowego zarządzania. W zeszłym tygodniu przedstawiciele Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej potwierdzili, że tej zimy, złe warunki pogodowe znacznie wpłyną na polski ruch lotniczy, więc tym bardziej powinno się zadbać o wcześniejszą instalację i kalibrację systemu ILS w Modlinie.
- Żałujemy, że lotnisko w Modlinie nie wywiązało się z obietnicy posiadania w pełni sprawnego systemu ILS do obsługi zimowych połączeń. Lotnisko w Modlinie musi wziąć odpowiedzialność za wszystkie koszty, poniesione z powodu utrudnień, z którymi borykali się pasażerowie od października. Właśnie wtedy, zgodnie z ustaleniami, miała być ukończona instalacja ILS. Wizz Air uruchomił 21 połączeń z Modlina, aby korzystać z niższych opłat lotniskowych, ale warunki zimowych operacji lotniczych sprawiły, że jest to obecnie najdroższe lotnisko! Aby utrzymać niskie ceny i zminimalizować utrudnienia dla pasażerów, Wizz Air przeniesie tylko połączenie, obsługiwane przez samoloty niezbazowane w Modlinie, na Lotnisko Chopina. Pozostałe 20 tras jest obsługiwanych przez flotę zbazowaną w Modlinie - mówi Daniel de Carvalho, Corporate Communications Manager w Wizz Air.
- Nie moglibyśmy przenieść tych samolotów na Lotnisko Chopina, nie wpływając znacząco na kondycję i wydajność Lotniska Warszawa/Modlin. Wizz Air chce utrzymać dobre relacje z lotniskiem, dlatego też przenosi tylko jedno połączenie na Lotnisko Chopina. Jednocześnie apeluje do Modlina o pokrycie kosztów za utrudnienia, które wynikają z braku poprawnie funkcjonującego systemu ILS - dodał Daniel de Carvalho.
Loty z Okęcia będą się odbywać od 21 grudnia 2012. Zmiana na tej trasie jest następstwem wcześniejszych apeli przewoźnika do Lotniska Warszawa/Modlin, o wyeliminowanie utrudnień dla pasażerów, wynikających z braku systemu nawigacji ILS (Instrument Landing System). Przedstawiciele lotniska w Modlinie zobowiązali się do zainstalowania systemu ILS do października, jednak nadal nie jest on gotowy do użycia.
Wizz Air przyznaje, że z powodu nieodpowiedniego zarządzania Lotniska Warszawa/Modlin i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) pasażerowie spotykają się z licznymi utrudnieniami - opóźnieniami, przekierowaniami lub całkowitym odwołaniem lotów (dotyczy to już ponad 30 tysięcy pasażerów). Tej zimy, koszty związane z odszkodowaniami lub zmianami terminu lotów, szacowane są na około 8 mln zł - są one bezpośrednią konsekwencją nieprawidłowego zarządzania. W zeszłym tygodniu przedstawiciele Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej potwierdzili, że tej zimy, złe warunki pogodowe znacznie wpłyną na polski ruch lotniczy, więc tym bardziej powinno się zadbać o wcześniejszą instalację i kalibrację systemu ILS w Modlinie.
- Żałujemy, że lotnisko w Modlinie nie wywiązało się z obietnicy posiadania w pełni sprawnego systemu ILS do obsługi zimowych połączeń. Lotnisko w Modlinie musi wziąć odpowiedzialność za wszystkie koszty, poniesione z powodu utrudnień, z którymi borykali się pasażerowie od października. Właśnie wtedy, zgodnie z ustaleniami, miała być ukończona instalacja ILS. Wizz Air uruchomił 21 połączeń z Modlina, aby korzystać z niższych opłat lotniskowych, ale warunki zimowych operacji lotniczych sprawiły, że jest to obecnie najdroższe lotnisko! Aby utrzymać niskie ceny i zminimalizować utrudnienia dla pasażerów, Wizz Air przeniesie tylko połączenie, obsługiwane przez samoloty niezbazowane w Modlinie, na Lotnisko Chopina. Pozostałe 20 tras jest obsługiwanych przez flotę zbazowaną w Modlinie - mówi Daniel de Carvalho, Corporate Communications Manager w Wizz Air.
- Nie moglibyśmy przenieść tych samolotów na Lotnisko Chopina, nie wpływając znacząco na kondycję i wydajność Lotniska Warszawa/Modlin. Wizz Air chce utrzymać dobre relacje z lotniskiem, dlatego też przenosi tylko jedno połączenie na Lotnisko Chopina. Jednocześnie apeluje do Modlina o pokrycie kosztów za utrudnienia, które wynikają z braku poprawnie funkcjonującego systemu ILS - dodał Daniel de Carvalho.
źródło: Gazeta.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz